28 Eylül 2007

korku

"the only real prison is fear, and the only real freedom is freedom from fear."
"tek gerçek hapishane korkudur, ve tek gerçek özgürlük korkudan özgürlüktür."
daw aung san suu kyi

şu aralar beni bu kadar etkileyen, bu kadar ifade eden bir cümle olamazdı. öyle korkularla dolu bir hayatın, toplumun, çevrenin, eğitimin içindeyiz ki, f tipi hapishanelerde yaşıyoruz farkına varmadan. bireysel yaşam ayrı, toplumsal yaşam ayrı bir hikaye. daha okula gitmeden başladı herşey. yapıp yapmamamız gereken şeyleri bağırmalardan, öfke belirtilerinden ya da dayaklardan öğrendik. okula başladık eğitim adına ıslah edildik. anne, babadan korkuyorduk, şimdi de öğretmenden korkar olduk. işsiz kalmaktan, aç kalmaktan korkarak üniversitede okuduk. birgün kötü duruma düşeriz korkusuyla para biriktirdik. terk edilmekten korktuk, erkek kadını tokatla, kadın da erkeği aşağılayarak tuttu yanında.

bölünmekten korktuk kürtlüğümüzü unuttuk. katliamlardan korktuk aleviliğimizi gizledik. kominist olmaktan korktuk, binlerce kişiyi hapsettik. din elden gidiyor diye korktuk, insanları diri diri yaktık. türklük saldırı altında diye korktuk, yazarları vurduk. kürtçeden korktuk, ağalara teslim olduk. şeriattan korktuk, halktan koptuk. farklı düşüncelerden korktuk, din dersini zorunlu yaptık.

işsiz kalmaktan korkmak istemiyorum, severek yaptığım, kendimi verdiğim bir mesleği sürdürüyorum.
gelecekteki bir felaket için para biriktirmek istemiyorum, yaşadığım ana zaman ve kaynak ayırıyorum.
terk edilme korkusuyla davranmıyorum, sevgiyi paylaşıyorum.
beğenilmek için davranmıyorum, güzellikler hoşuma gidiyor onlar için çabalıyorum.

bana korkmam gerekenleri anlatan bir siyasi parti istemiyorum, yaşamak istenesi bir ülke hayalini gözümde canlandırabilen bir parti istiyorum.
küresel ısınmadan korkmak yerine çevreyle uyumlu bir üretim biçiminin hayalini kurmak istiyorum.
islam devletinden korkmak yerine eğitimin, refahın, bireysel hakların herkese dağıldığı bir ülke hayal ediyorum.
bölünmekten korkmak yerine, türklerinde muhabbetine kürtçe öğrendiği bir ortam, türkçe ve kürtçe türkülerle yanyana halaylar çekildiği bir cumhuriyet bayramı hayal ediyorum.
silahlardan ve terörden korkmak yerine, şiddetin ve silahın kültürümüzden silindiği bir toplum istiyorum.
kapkaçtan, hırsızlıktan korkmak yerine, herkesin iş bulduğu, adam yerine konduğu, sosyalleşebildiği bir şehir istiyorum.
savaşlardan korkmak istemiyorum, sınırsız bir dünyayı hayal ediyorum.

korkularım değil, mutluluklarım olsun yol gösteren.
her korkuda bir hayal,
her hayırda bir evet,
her zorunlulukta bir seçim vardır.
işte ben o hayali, o eveti ve o seçimi yaşamak istiyorum.

not: aung san suu kyi, burma'daki demokrasi hareketinin lideridir.

1 yorum:

luleli dedi ki...

Neden diye sorduğunda neden olmasın diyebilmek...