6 Ekim 2007

başkalarının hayatı (The Lives of Others)

muhteşem bir film, muhteşem oyunculuklar. hele gizli polis teşkilatındaki rolüyle ulrich mühe. ulrich mühe'nin oyunculuğundan nasıl etkilendiğimi anlatacakken bir baktım temmuz ayında hayatını kaybetmiş. çok etkileyici bir filmde en etkileyici oyuncu olarak kalacak aklımda. film doğu almanyadaki komünist rejimde geçiyor. ulrich rejime idealist bir şekilde bağlı, ahlaki değerleri kuvvetli bir gizli polisi canlandırıyor. bir sanatçının evini dinlediği süreç onun rejime olan bağlılığı ile idealleri ve ahlakı arasında bir çelişkinin oluşmasına neden oluyor. bu film benim şu incancımı daha da güçlendirdi: "bireysel özgürlükleri kısıtlamanın hiçbir haklı nedeni olamaz". film ayrıyeten korkuyla yönetilen ve yönlenen bir rejimin katılaşmasına çok güzel bir örnek. devletin hareketini ve siyasetini belirleyen en önemli güdülerden biri düşmanların onu yıkmaya çalışması olunca, devlet katılaşıp kendi sonunu hazırlıyor. bir ülkenin ve rejimin düşmanları olmaz demiyorum ama temel güdü bu düşmanlardan korku olunca sonuç faciya oluyor.

1 yorum:

Nart Bedin Atalay dedi ki...

Ben de bu filmi cok begenmistim. Filmin son repligi cok eglenceliydi. Benim filmden okudugum, basarili vatandaslarini odullendiremeyen ve hatta onlari bireysel ihtiraslar sonucu mahkum edebilen rejimlerin cokusunun kacinilmaz oldugu fikri idi.