20 Temmuz 2008

atuan mezarları, özgürlüğe yolculuk


yerdeniz serisinin ikinci kitabı "atuan mezarları"nı okudum. ursula bu kitabın konusunu tek kelimeyle cinsellik olarak açıklamış. ben o açıdan bakamadım kitaba. atuan mezarları benim için özgürleşme ve kendini küllerinden yaratma hikayesiydi.

özgürlük ile ilgili en beğendiğim söz daw aung san suu kyi'ye ait : "tek gerçek hapishane korkudur, ve tek gerçek özgürlük korkudan özgürlüktür." buradaki korkular belki insanoğlundan önce bize miras kalmıştır; belki de çocukluğumuzun hayal dünyasıyla yerleşmiştir. bizim tercihlerimizi yaşamamızı ve hatta belki de algılamamızı engelleyen korkulardır bunlar. toplum bireyi bu korkularla bastırıp içinde eritir. annemizden, babamızdan ve çevremizden devr alırız bu korkuları. büyüdüğümüzde ise biz o korkunun korumalığını yapmaya başlarız. bunlar isimsizlerdir. bunlar sorgulan(a)mayanlardır.

işte ben atuan mezarlarında bu korkuların küçük bir çocuğun beynine ve kalbine örüldüğüne tanık oldum. sonra bir dost eliyle, o çocuğun içindeki ışığın tekrar parladığını gördüm. bunların isimlendirilmesinin ve sorgulanmasının hikayesini okudum.

kitaptan bir iki alıntı yapmazsam olmaz:
sana şimdiye kadar ne verdiler?
verebilecekleri hiçbir şeyleri yok. yapıcı hiçbir güçleri yok. tüm güçleri karartmak ve zarar vermek. onlar inkar edilmemeli ve unutulmamalı ama onlara tapılmamalı da.

1 yorum:

MG dedi ki...

Senin yorumlarinla ilk defa tanistim bu yazarla. Earthsea serisini almayi dusunuyorum simdilerde. Trilogy diyorlar, 4. kitap sonradan yazilmis ve kopukmus seriden.
Yorumlara bakarken baska bir uclemenin, 'Farseer' uclemesinin, cok ovuldugunu gordum. Belki hep bir arada alirim.
Ingiltere'de olmak varmis, orada bunlarin shipping'i amazon'da bedava. Belcika icin kitap parasi kadar daha uste yol parasi vermek gerek.