18 Nisan 2007

Kendine saygı

daha önce bu yazarların "zor kişiliklerle yaşamak" kitabını önermiştim. "kendine saygı" da çok başarılı. klasik anlamda bir kişisel gelişim kitabı (kendine güven ve başarılı ol) sanmayın. okurken bu kavramın aslında günlük hayatımıza nasılda yayıldığını algılıyorsunuz. iş yerinde, sevgilinizle ve dostlarınızla ilişkinizde, ailenizde ve hatta yalnızken kendine saygı kavramının bizi nasıl etkilediğini algılayınca çok şaşırdım. üstelik hemen hemen her önermenin dayandığı bir araştırma sonucu olması okuduklarıma verdiğim önemi arttırdı.

şu ifadeler ilginizi çekiyor mu:
- kendimi arıyorum da arıyorum
- eleştirilere kapalı mıyım, çok mu açığım?
- kendimi ifade edebiliyor muyum, çekiniyor muyum?
- diğer insanların ihtiyaçlarına açık mıyım, kapalı mıyım?
- çocukları sevme biçimimiz ve sonuçları: şımartılmış, eğitilmiş, gelişmiş ve terkedilmiş çocuk
- çocukluğumun, hayatım ve tercihlerim üzerinde ki etkisi nasıl?
- kendimi hangi ortamlarda, niye rahat hissediyorum?
- çocuğumun kendine saygısı benim hareketlerime nasıl bağlı?
- insanlar nasıl olupta tarikatlara katılabiliyor?
- neden çok risk alıyorum ya da riskten uzak duruyorum?
- iç huzur/barış nedir, nasıl sağlanır?
- kişisel özelliklerim sorulunca kolay kolay cevaplayamıyorum?
- irkçılık ve kendine saygı arında nasıl bir ilişki vardır?
- tercihlerde çabuk olamıyorum?
- yetersiz kendine saygının avantajları nelerdir?
- ailede kaçıncı çocuk olduğumuzun kişiliğimizdeki yansıması nedir?
- kendini beğendirmek bir ihtiyaç mı yoksa hastalık mı?
- uzun süreli bir ilişki için seçilen kişi ile flört için seçilen arasında nasıl bir fark olabilir?
- kıskançlık nedir?
- kendine saygiyi arttıran ya da azaltan iş ortamları, ilişkiler, aile
- kendine saygı nasıl sürdürülür ve onarılır?
- nedir bu güzellik takıntısı?
- depresyon nedir?

şu soruya benim yanıtım bu kitaptır: bir kitap söyleyin her bağlamda biraz ucu oraya dokunsun.

Hiç yorum yok: