30 Kasım 2007

içimi sızlatan bir referandum örneği

venezuella'da referandum tartışmaları varmış. chavez nasıl biridir (diktatör müdür, kurtarıcı mıdır, ikisi birden midir), venezuella ne durumdadır pek detaylı bilmediğimden bu konularda yorum yapmıyorum. yalnız yaptıkları referandumla ilgili aşağıdaki bilgiler, bizim referandum sürecini hatırlayınca içimi sızlattı. hele de bizde nüfusun %90'ından fazlasının neye oy verdiğini bilmediğini düşününce.

"69 anayasa değişikliği maddesinin 10 milyon kopyası halka dağıtıldı. Halkın yüzde 77'sinin bu maddeleri okuduğu belirdiyor. Pakette eşcinsellere ayrımcılığı yasaklayan,, engellileri ve ihtiyarları koruyan, oy verme yaşını ıö'ya düşüren, parasız eğitim ve sağlıklı barınma hakkını destekleyen, Afrika kökenlilerin haklarını koruyan, tutukluların haklarını garanti altına alan ve serbest çalışanlar için sosyal güvenlik mekanizmaları yaratan değişiklikler bulunuyor." haberin orjinali.

Hiç yorum yok: