9 Mart 2008

kömür yanılgısı

anlamıyorum ağızlara yapışmış "millet kömüre oyunu satıyor" eleştirilerini. bu eleştirinin eleştiriyi yapan siyasi ekibe zarar vermekten başka etkisi olmaz. ayrıca benim gözümde de konuyu doğru analiz edemeyen, kolaya kaçan bir grup olarak görülürler.

neden mi oy kaybettirir: "bunlar kömür ve yemek dağıtarak oy topluyor" diye eleştirirsen, o millet bunu şöyle okur "bunu söyleyenler iktidara gelirse bana kömür ve yemek gelmeyecek". eee bu durumda niye gitsin bu eleştiriyi yapana oy versin. ayrıca da yardım almış ve hükümete oy vermiş kişi bu cümleyle hükümetin değil kendinin eleştirildiğini haklı olarak hissedecek ve kendisinin bu eleştiriyi yapanlarca anlaşılmadığına bir kere daha karar verecek. başka bir kaybetme noktası ise hükümetten o güne kadar yardım alamamış yoksulların "aaa oy vereceklere yardım ediyorlarmış" düşüncesiyle, hükümete yakın örgütlerle bağlantı kurması olacaktır.

neden mi bu eleştiri yanlış tahlil. bir siyasi partinin kömür ve yemek dağıtmanın oy üzerindeki etkisini eleştireceğine anlaması gerekir. neyi mi anlayacak: milletin kömüre ve yemeğe ihtiyacı olduğunu. yani oy getirecek temel meselenin yoksulluk olduğunu anlayacaklar.

eleştiri yerine benim önerdiğim söylem: "biz sizlere daha iyi ısınma ve beslenme koşulları sağlayacağız. üstelik bu sizin vatandaşlık hakkınız olacak. yani o ısınma ve o yemek için bize oy vermek ya da bizim partimize yakın durmak zorunda kalmayacaksınız. üstüne üstlük iktidara geldiğimizde ilk icraatımız bu olacak."

Hiç yorum yok: