9 Ağustos 2008

TESETTÜRLÜ BAYANLARA HİZMET VERİLİR

1 Ağustos Cuma günü saat 17:00 civarlarinda İlker-Dikmen’deydim. Başıma inanamadığım bir olay geldi, bunu yazmak istiyorum.
Kuzenimi o civarda bir yere bıraktıktan sonra, kadınsal olaylara girmek için bir güzellik salonu aramaya başladım. İlker civarında da bunlardan fazlaca var. Bir yer gördüm, çok temiz ve şık görünen bir yer, adı; Hümeyra Kuaför. Camında kocaman şu yazı vardı. “Tesettürlü Bayanlara Hizmet Verilir.” Ben de içimden bıktım bu tesettürlü bayan lafından, buralar korkunç dinciymiş diye söylene söylene içeri girdim, hatta kapıda da düştüm. Dükkanın sahibi bana yardımcı oldu sağolsun, ayağa kalktım, bayanı görmek istiyorum dedim, yüzler bir değişti ama anlam veremedim, neyse bayanın odada işi bitti, ben de odaya girdim, tam hazırlanmaya başladım, görevli bayan dedi ki “kusura bakmayın, sadece tesettürlü bayanları alabiliyoruz”. Şok oldum, resmen duyduklarıma inanamamış bir durumda nasıl yani diye sordum. “Sadece tesettürlüler” dedi. Kasadaki görevli arkadaşla konuşmam söylendi benim parlamam üzerine. Adam kıvırdı, yok her zaman öyle yapmıyoruz tabi canım dedi. Ben delirdim, çıktım. İki dükkan yanında camda aynı yazı. İçeri girdim, siz de sadece tesettürlü alıyorsunuz galiba dedim, yok abla olur mu buydun dediler, olayı anlattım, onlarda şaşırdı ama numaradan.

Kısacası İlker mahallesinde, hem de çok çok lüks ve klimalı rahat bir odası olan güzellik salonu var ama sadece “tesettürlü bayanlar” burayı kullanabilirler, haberleri olsun… Bu türban konusunun ne kadar vahim haller aldığını görmek için bir örnek işte.

5 yorum:

yavasyavas dedi ki...

bu haber çok kaygılandırıcı. böyle haberler geliyordu ama kulaktan duyma abartmalar olabilir diyordum. şimdi direk senin başına gelince durumun ciddiyetini kavradım.

öncelikle bir esnafın tabelasında "tesettürlüler girebilir" yazması çok iğrenç. buna yetkililerin müdahale etmesi lazım. bu cümlenin iki anlamı olabilir, ikisi de iğrenç.

birinci anlam "tesettürlüler de girebilir" olabilir. bu durumda tesettürlüler aşağılanmaktadır. bu yaklaşım başı kapalı kadına ikinci sınıf insan muamelesi yapmaktır. ücretini ödeyen, çevreyi rahatsız etmeyen herkese hizmet vermek zorundasın.

ikinci anlam "başı açıklar giremez" olabilir. bu durumda da başı açık kadınlar aşağılanmaktadır. "başı açık kadınlar ahlaksızdır, biz de ahlaksızlara hizmet vermiyoruz" diyor. bunun da yasaklanması lazım.

acama diyorum bu tür olayları bildirebileceğimiz bir yer var mı? mesela gazetecilere bildirsek. onlar da gizli kamera ile gidip bu durumu haber yapsalar. "başkentten manzaralar" güzel bir başlık olabilir.

oyluuu dedi ki...

yeni duyduğum iki olayı daha yazayım, bunlarda arkadaşlarımın başına gelmiş:
1. istanbul ido işletmesinin danışma kısmında içerde iş yapan biri ve önünde siyah bir blok varmış, sen onu görmeden ve o seni görmeden danışıyormuşsun, arkadaşım der ki; bu durum sadece suudi arabistanda var.
2. cevizlideredeki halk ekmekte ekmek almak için iki sıra varmış, kadın ve erkek sırası. herkes cinsiyetine göre sıraya girip ekmeğini alıyormuş.

işte başkent manzarası...

luleli dedi ki...

Gerçekten çok vahim, çok üzücü... Bunları söylemekten başka bir şey yapmıyor olmam da ayrıca üzücü. Şikayet edilebilecek bir yer varsa ben de etmek isterim. Belki üst üste 3-5 şikayet harekete gecmelerini hızlandırır...

Aslı dedi ki...

sayın oyluu, tesettürlü oldukları için de bir çok yere girmelerine izin verilmeyen bayanlarda var, resmen 2. sınıf kadın muamelesi gören insanları umarım anlamışınızdır şimdi. tabiki, sizi tesettürlü olmadığınız için oraya almamaları hiç doğru bir şey değil, bunu asla onaylamıyorum. ama yıllardır birçok bayan ne üniversitelerde rahatça, özgürce okuyabiliyor ne de herhangi bir yerde çalışabiliyor. Siz sadece bir kuaförde ya da bir ekmek sırasında yapılan farklılığı şikayet ediyorsunuz, peki biz ne yapalım, yıllardır, devletin ve milletin çoğunluğu karşımızdayken hiç bir yere hiç bir şekilde girmemize izin verilmezken neden bizim sesimizi kimse duymuyordu. Bu şekilde size yapılanları şikayet etmeden önce onların size neden bu şekilde davrandıklarını, onlara yapılanları düşünmenizi tavsiye ederim. Teşekkür ederim.

Aslı dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.