4 Şubat 2008

muhteşem bir görsellik: PicLens

işyerinde onur beni muhteşem bir firefox (internet arayüzü için hala iexplorer kullanıyorsanız firefox'a geçmenizi tavsiye ederim) eklentisi olan PicLens ile tanıştırdı. nasıl kullanıyoruz piclens'i bir örnek vereyim.

1- PicLens'i kuruyoruz. eğer firefox'tan bu sayfaya bağlanırsanız, orada "install now" yazan yeri tıklamak yeterli.
2- google gorsellere giriyoruz.
3- aranacak kısma "scarlet johanson" (kadınlar "brad pitt"i tercih edebilir) yazıp, gösellerde arayı tıklıyoruz. karşımıza aşağıdaki sayfa geliyor.


4- bu sayfada fare imleci ile bir fotoğrafın üzerinde bekliyoruz. o fotoğrafın sol alt köşesinde "çal" düğmesi görülüyor. "çal" düğmesinden anlaşılacağı gibi ben ikinci fotoğrafta bekledim. o çal düşmesine bastığımızda aşağıdaki görüntü geliyor:


5- bu sayfada google görsellerde arama sonucu gelen bütün fotoğrafları görüyoruz. farenin sol tuşuna basılı tutup sola doğru hareket ettirince bu fotoğrafları üç boyutlu bir sergideymiş gibi görüyoruz. yani aşağıdaki gibi görüyoruz:


6- bir fotoğrafın üzerini tıklarsanız, o fotoğraf hem büyüyor hem de daha iyi çözünürlükte geliyor. böylelikle aşağıdaki gibi bir görünüm geliyor:


7- bundan sonrası gönlünüzce eğlenmeye kalmış. sağa gidin, sola gidin, fotoğraf seçin, büyültün küçültün... ben çok sevdim bu yazılımı. çok keyifli. internetteki görüntüleri sizin için bir sergiye dönüştürüyor. tıklayın, sergiler ayağınıza gelsin.


1 yorum:

oyluuu dedi ki...

anlaşılan taratacak başka keyword kalmamış...